کافئین چه کمکی به پوست و مو می‌کند؟!

کافئین چه کمکی به پوست و مو می‌کند؟!
لایه برداری پوست، جلوگیری از پیری زودرس، کاهش آکنه، کاهش سلولیت‌های پوستی، کاهش منافذ باز پوستی و کاهش تیرگی و پف دور چشم از خواص کافئین برای پوست است.
خلاصه (نکات مفید)
لایه برداری پوست، جلوگیری از پیری زودرس، کاهش آکنه، کاهش سلولیت‌های پوستی، کاهش منافذ باز پوستی و کاهش تیرگی و پف دور چشم از خواص کافئین برای پوست است.
بهبود بافت و ظاهر مو، قطع ریزش مو، افزایش رشد مو و تنظیم ph پوست سر ازجمله فواید استفاده از کافئین برای مو است.

همان‌طور که نوشیدن یک فنجان قهوه به‌خاطر داشتن کافئین، می‌تواند در ذهن و بدن حس و حال خوبی ایجاد کند، استفاده از محصولات بهداشتی حاوی کافئین نیز می‌تواند پوست و موی شما را کاملاً متحول کند.

عصاره قهوه یک عنصر شگفت‌انگیز در دنیای زیبایی است. این ماده منبعی از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند برای پوست، پوست سر و مو مفید باشد. کافئین به لایه برداری، درمان آکنه، افزایش جریان خون، کاهش تیرگی دور چشم، درمان ریزش مو و افزایش رشد مو کمک کند. البته مزایای کافئین برای پوست و مو فقط این موارد نیست!

اگر می‌خواهید بیشتر با خاص کافئین آشنا شوید و بدانید کدام محصولات حاوی کافئین برای پوست و موی شما مفید است با ما همراه باشید.

 

خواص کافئین برای مو

خواص کافئین برای مو

کافئین یک آلکالوئید از خانواده متیل‌گزانتین‌ها است که باعث تأثیرگذاری بر سیستم عصبی می‌شود. این ماده منحصربه‌فرد به جزء افزایش هوشیاری فواید دیگری برای پوست و مو مانند افزایش رشد مو و درخشش پوست نیز دارد. در ادامه شما را بیشتر با فواید کافئین آشنا می‌کنیم.

کافئین سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی است که از چند جهت برای موهای شما مفید هستند. مطالعات نشان داده است که کافئین توانایی تحریک و تقویت رشد مو، کاهش ریزش مو و ضخیم‌تر و بلندتر کردن موها را دارد.

 

  • بهبود بافت و ظاهر مو

آیا احساس می‌کنید موهایتان خسته و بی‌روح به نظر می‌رسند؟ پس نوبت به استفاده از شامپو و نرم‌کننده حاوی کافئین می‌رسد. کافئین، گردش خون را بهبود می‌بخشد و باعث ایجاد موهای قوی‌تر، ضخیم‌تر و سالم‌تر می‌شود. علاوه بر این، قهوه درخشندگی مو را افزایش می‌دهد و ساقه‌های مو را صاف می‌کند.

  • جلوگیری از ریزش مو

از دیگر مزایای کافئین این است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند و باعث رشد مو می‌شود. ریزش مو که یکی از مشکلات رایج در مردان است به‌خاطر این است که یک هورمون جنسی به نام دی هیدروتستوسترون به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند.

زنانی که سطح دی هیدروتستوسترون اضافی دارند نیز طاسی سر را تجربه می‌کنند. کافئین DHT را مهار می‌کند تا به فولیکول‌های مو آسیب نرسد.

 

  • افزایش رشد مو

بر اساس تحقیقات انجام شده برای مزایای کافئین، ثابت شد که این ماده رشد مو را تا 33% افزایش می‌دهد.

هنگامی که کافئین روی پوست سر ماساژ می‌دهید، گردش خون را در پوست سرتان افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مواد مغذی و مواد معدنی مناسب، به فولیکول‌های مو برای تقویت موهای سریع‌تر، سالم‌تر و قوی‌تر نفوذ کند.

سرم ضد ریزش مو مولتی پپتید اوردینری محصولی کاربردی و اثربخش در مراقبت از موها و افزایش رشد آنها است. سرم مولتی پپتید اوردینری افزایش تراکم و ضد ریزش مو که به‌صورت گیاهی و با پایه‌ای طبیعی تولید شده، حاوی کافئین و مولتی پپتید‌ها است که علاوه بر افزایش توان رشد موها، به کاهش حساسیت‌های پوست سر و ریزش موها کمک می‌کند.

تاثیر کافئین بر رشد مو

  • تنظیم سطح PH مو

پوست سر و موهای شما به طور طبیعی دارای خاصیت اسیدی هستند. مقدار pH طبیعی الیاف مو 3.67 و پوست سر دارای مقدار 5.5 است. قهوه نیز به طور طبیعی دارای خاصیت اسیدی است و مقدار pH آن 5.11 است. استفاده از کافئین بر روی مو می‌تواند راهی عالی برای کمک به تعادل مجدد سطح pH مو و پوست سر باشد که برای حفظ رشد سالم مو ضروری است.

 

شامپو‌های حاوی کافئین چقدر مؤثر است؟

ممکن است هنگام خرید شامپو متوجه حضور کافئین در ترکیبات شامپوها شده باشید. این محصولات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مزایای کافئین را مستقیماً روی پوست سر اعمال کنند و به تحریک جریان خون طبیعی در ناحیه پوست سر کمک کنند. افزایش جریان خون طبیعی در سر باعث اکسیژن‌رسانی بیشتر در سر و مو می‌شود که این عامل به افزایش رشد مو کمک می‌کند؛ بنابراین استفاده از شامپو کافئین و یا محصولات حاوی این ماده به صورت موضعی و مستقیم، می‌تواند مکمل خوبی در درمان ریزش مو باشد!

 

تأثیر کافئین بر پوست

قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، محرک‌ها و اسیدهای کلروژنیک (ترکیبات ضد التهابی قوی) است که آن را به یک ماده مؤثر در مبارزه با آکنه و بهبود سد دفاعی پوست تبدیل می‌کند. در ادامه به بررسی سایر مزایای کافئین بر پوست می‌پردازیم.

  • لایه برداری پوست

کافئین دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند از پوست در برابر میکروب‌ها محافظت کند. می‌توانید برای استفاده از فواید کافئین به سراغ اسکراب‌های خانگی بروید؛ اما اگر این کار را کردید دیگر قید داشتن پوستی سالم را بزنید.

دانه‌های درشت یا حتی آسیاب شده قهوه به دلیل داشتن زبری و یکدست نبودن، می‌توانند باعث ایجاد التهاب، قرمزی و شکسته‌شدن لایه‌های پوست صورت شما بشود. پس بنابراین بهتر است از محصولات بهداشتی حاوی کافئین تولید شده توسط برندهای معتبر استفاده کنید.

محصولی یافت نشد.

 

  • خواص ضد پیری

یکی دیگر از تأثیرات کافئین بر پوست خاصیت ضد پیری آن است. رادیکال‌های اضافی تولید شده در بدن می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شما شوند.

آنتی‌اکسیدان‌ها اثر معکوس بر رادیکال‌های آزاد دارند و خبر خوب این است که قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. کافئین رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند و به محوشدن خطوط ریز که بعداً به چین‌وچروک تبدیل می‌شوند، کمک می‌کند. محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر قهوه می‌توانند به بهبود جریان خون و جلوگیری از پیری زودرس کمک کنند.

 

  • کاهش تیرگی و پف دور چشم

حلقه‌های تیره به دلیل انقباض رگ‌های خونی زیر چشم ظاهر می‌شوند که منجر به نازک شدن پوست و هیپرپیگمانتاسیون می‌شود. قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، افزایش سن، استعمال دخانیات، مشکلات ژنتیکی و کم‌خوابی از دیگر دلایل سیاهی دور چشم هستند.

محصولی یافت نشد.

 

  • ضد آکنه و جوش

آکنه و جوش یکی از نگرانی‌های اصلی افراد دارای پوست چرب است. هنگامی که فولیکول مو با چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شود، جوش ظاهر می‌شود.

یکی از مزایای کافئین خاصیت لایه‌برداری طبیعی آن است. کافئین منافذ پوست را پاک و از تولید باکتری‌ها جلوگیری می‌کند، همچنین به کاهش قرمزی و التهاب کمک می‌کند. به همین دلیل است که استفاده از آن به‌عنوان یک ماده فعال شستشوی صورت یا بدن عالی است.

محصولی یافت نشد.

 

  • کاهش منافذ باز

تولید بیش از حد سبوم می‌تواند منجر به بزرگ‌شدن منافذ شود. زمانی که منافذ پوست با کثیفی و باکتری مسدود می‌شود، معمولاً منجر به ایجاد جوش‌های پوستی می‌شود. هیچ راه‌حل جادویی برای کوچک‌تر کردن منافذ شما وجود ندارد، اما سرم‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های ناشی از کافئین برای درمان منافذ باز صورت شما مفید هستند.

آنها با کنترل تولید بیش از حد سبوم و سفت کردن پوست، به منافذ پوست کمک می‌کنند تا کوچک‌تر به نظر برسند.

 

  • از بین بردن سلولیت

سلولیت یک اختلال پوستی شایع است که در آن توده‌ها و برجستگی‌ها معمولاً روی ران‌ها، باسن، باسن و شکم ایجاد می‌شوند. کافئین گردش خون را بهبود می‌بخشد و بافت پوست را صاف می‌کند. استفاده منظم از محصولات مراقبت از پوست حاوی قهوه یا کافئین نتایج بسیار خوبی را نشان می‌دهد، اما در کنار یک رژیم غذایی سالم و ورزش بسیار بهتر عمل می‌کنند.

 

عوارض کافئین برای پوست و مو

اگر کافئین به‌صورت موضعی استفاده شود عوارض جدی ندارد؛ اما بهتر است قبل از استفاده از محصولات حاوی کافئین ابتدا مقداری از آن را تست کنید تا مطمئن شوید به محصول حساسیت نخواهید داشت.

 

پایان

در نتیجه، استفاده از محصولات حاوی کافئین می‌تواند به شما کمک کند تا پوست و موهایتان را بهبود بخشید و آنها را سالم و زیبا نگه دارید پس وقت آن رسیده تا پوست و موی خود را در کافئین غرق کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)