این 8 نکته را باید قبل از خرید مرطوب کننده بدانید!

این 8 نکته را باید قبل از خرید مرطوب کننده بدانید!
برای انتخاب بهترین مرطوب کننده که با پوست و شرایط شما مناسب باشد، باید کمی با محصولات و همینطور با پوست خود آشنا باشید. کدام محصول برای من مناسب است؟ ترکیبات کدام مرطوب کننده با پوست من سازگاری دارد؟ آیا محصول محافظتی ارائه می‌دهد؟

پوست، بزرگترین عضو بدن انسان است و علاوه بر سلامت نقش بسزایی در زیبایی افراد دارد. پوست ما اولین لایه دفاعی در برابر هر تهدید خارجی است و انواع محرک ها در طول روز روی آن تاثیر دارند. با این وجود پوست توانایی خوبی برای دفاع از خود دارد و تهدید ها را خنثی می‌کند؛ البته بعضی موارد مثل عدم مراقبت از پوست، باعث ضعف این سیستم دفاعی شده و آن را آسیب‌پذیر می‌کند. نکته جالب توجه این است که تقریبا تمام مشکلات پوستی ارتباط مستقیم با میزان رطوبت پوست دارند! به همین دلیل، مهم است که با خرید آبرسان و مرطوب کننده مناسب پوستتان و استفاده اصولی از آن، پوست خود را آسیب ناپذیر کنید!

برای انتخاب بهترین مرطوب کننده که با پوست و شرایط شما مناسب باشد، باید کمی با محصولات و همینطور با پوست خود آشنا باشید. کدام محصول برای من مناسب است؟ ترکیبات کدام مرطوب کننده با پوست من سازگاری دارد؟ آیا محصول محافظتی ارائه می‌دهد؟ برچسب روی محصول چه جزییاتی را نشان می‌دهد؟ در ادامه این نوشته، 8 فاکتور مهم را ذکر کردیم که پاسخی برای تمامی این پرسش‌ها هستند و به شما کمک می‌کنند بهترین محصول را با توجه به نیازهای پوست ارزشمندتان انتخاب و خریداری کنید.

 

اصطلاحات رایج در توضیحات مرطوب کننده و آبرسان

هنگام مطالعه برچسب روی محصولات و یا خواندن بخش توضیحات محصول در سایت آرایشی بهداشتی هرا قشم ممکن است با اصطلاحاتی مواجه شوید. این اصطلاح ها یا توسط استاندارد های لازم و یا تولید کننده ها روی محصولات قرار می‌گیرند و برای شناسایی بهتر محصولات از آنها استفاده می‌شود. شاید فکر کنید این اصطلاحات بیش از حد تخصصی هستند و لازم نیست همه چیز را درباره آن‌ها بدانید! اما اطلاعات نوشته شده روی هر محصول می‌تواند تاثیر زیادی در مناسب بودن یا نبودن آن برای شما داشته باشد و حتی ناخواسته مشکلات زیادی برای پوستتان ایجاد کند! در ادامه با 8 فاکتور مهم قبل از خرید آبرسان و مرطوب کننده آشنا خواهید شد.

نکات خرید مرطوب کننده

 

فاقد عطر و رایحه مصنوعی

محصولات مرطوب کننده و آبرسان، اکثرا برای پوست های آسیب دیده تولید می‌شوند. عطر های مصنوعی و افزوده به دلیل اینکه بر پایه الکل تولید می‌شوند، می‌توانند باعث بروز التهاب پوستی شوند. به همین دلیل، محصولات درمانی و مراقبتی فاقد این عطر های افزوده هستند. اما این دو عبارت با هم تفاوت هایی دارند. همانطور که می‌دانیم، برخی مواد اولیه طبیعی و یا شیمیایی به طور طبیعی عطر خاصی دارند. عبارت فاقد رایحه به معنای عدم وجود هرگونه رایحه است در حالی که عبارت فاقد رایحه افزوده، وجود هرگونه خوشبو کننده را نفی می‌کنند.

 

ماده فعال و غیر فعال

مواد اولیه تشکیل دهنده محصولات معمولا به دو دسته مواد فعال و غیر فعال تقسیم می‌شوند. ماده فعال، ماده‌ای است که مستقیما یک وظیفه به عهده دارد. برای مثال زینک اکساید به تنهایی اثر اشعه خورشید را خنثی می‌کند. مواد غیرفعال، موادی هستند که به تنهایی کار مشخصی برعهده ندارند اما در کنار دیگر مواد تشکیل دهنده اثر خود را نشان می‌دهند.

 

غیر جوش زا Non Comedogenic

به زبان ساده Non-comedogenic به این معناست که محصول فاقد چربی است و یا چربی محصول، باعث انسداد منافذ پوستی شما نمی‌شود؛ این موضوع برای پوست مستعد جوش زیرپوستی بسیار مهم است؛ را که بسته شدن منافذ اصلی ترین عامل جوش زیر پوستی است.

 

فتالات

تحقیقات مربوط به خطرات فتالات هنوز کامل و قطعی نیست اما یادداشتی هایی از رابطه میان فتالات و ابتلا به انواع سرطان ها وجود دارد. با وجود اینکه هنوز استفاده از این ماده مجاز است، بسیاری از برند های معروف استفاده از آن را متوقف کرده‌اند. این ترکیبات به طور گسترده‌ای برای حفظ تازگی محصولات استفاده می‌شوند. اما آزمایشات حیوانی نشان داده است که فتالات‌ها در دوران بارداری با ایجاد ناهنجاری‌های عمده در تولیدمثل و هورمون‌ها مرتبط هستند، زیرا می‌توانند تعادل هورمون‌ها را در بدن بهم بزنند.

 

غیر حساسیت زا hypoallergenic

هیپوآلرژیک در معنای لغوی به معنای مصونیت از ایجاد آلرژی است. به بیان دیگر، وجود این عبارت روی محصول یعنی استفاده از این محصول باعث بروز واکنش های حساسیت پوستی نمی‌شود. البته باید در نظر داشت این عبارت، عبارتی رسمی از سمت FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) و یا سازمان بهداشت جهانی نیست و تولید کنندگان بر اساس تحقیقات و آزمایش های خود آن را ثبت می‌کنند. بنابراین ممکن است محصولی هیپوآلرژیک باشد اما باعث بروز حساسیت برای شما شود.

 

مواد اولیه طبیعی و ارگانیک

یکی از ویژگی های خاص هر محصول که می‌تواند باعث افزایش محبوبیت آن شود، استفاده از مواد اولیه طبیعی است. البته باید در نظر داشت عبارت طبیعی و ارگانیک تفاوت هایی باهم دارند. مواد اولیه طبیعی به موادی که فرآورده شیمیایی نیست اشاره دارد. اما مواد ارگانیک، موادی هستند که بدون حضور هرگونه سم یا تقویت کننده تولید شده‌اند. برای مثال یک هویج که در یک مزرعه به کمک سم های شیمیایی رشد می‌کند طبیعی است اما هویجی که در باغچه خانه خود می‌کارید و از هیچ افزوده‌ای برای کمک به رشد آن استفاده نمی‌کنید، ارگانیک است.

 

فیلتر UVA و UVB

UVB و UVA اشعه های خورشید هستند که آثار مخربی روی پوست انسان دارند. فیلتر های UVB/UVA ، ترکیباتی هستند که آثار منفی این اشعه ها را خنثی می‌کنند.

 

پارابن

پارابن یکی از ترکیباتی است که برای کنترل ویسکوزیته و یا عمر محصول به آن اضافه می‌شود. با وجود اینکه استفاده از این ماده مجاز است اما مقادیر زیاد آن می‌تواند آسیب هایی به همراه داشته باشد. میزان مجاز پارابن در محصولات آرایشی بهداشتی 0.01 درصد الی 0.3 درصد است.

 

بهترین مرطوب کننده پوست خشک

با توجه به ساز و کار طبیعی پوست در ایجاد و حفظ رطوبت، می‌دانیم که مشکل اصلی پوست های خشک، عدم توانایی پوست در حفظ رطوبت است. به همین دلیل، بهترین مرطوب کننده برای پوست خشک، مرطوب کننده‌ای حاوی مواد مغذی و چرب است که با افزایش چربی سطح پوست، ایجاد سد محافظتی و تغذیه، از اتلاف رطوبت جلوگیری کند. محصولات مخصوص پوست خشک در نیلی شاپ با وسواس خاصی انتخاب شده‌اند تا بهترین عملکرد را برای پوست داشته باشند. در ادامه با 2 مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک در دسته بندی اقتصادی و قیمت بالا آشنا می‌شوید که بیشترین فروش و بالاترین میزان رضایت را در نیلی شاپ داشته‌اند.


 

 

بهترین آبرسان پوست مختلط و چرب

همانطور که می‌دانیم، چربی تولید شده در سطح پوست وظیفه جلوگیری از اتلاف رطوبت را داشته و به عنوان سد محافظتی عمل می‌کند. بر این اساس بروز خشکی در پوست های چرب به دلیل عدم تامین رطوبت کافی توسط سلول های پوست است. مرطوب کننده پوست چرب باید فاقد چربی باشد و همچنین برچسب Non Comedogenic داشته باشد تا احتمال ایجاد جوش زیر پوستی به حداقل برسد. در این بخش هم یک محصول با قیمت اقتصادی و یک محصول گران قیمت را لیست کرده‌ایم تا با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

محصولی یافت نشد. محصولی یافت نشد.

 

بهترین مرطوب کننده پوست حساس

پوست های حساس، به سادگی ملتهب می‌شوند. بهترین مرطوب کننده پوست حساس، محصولی فاقد مواد شیمیایی مضر مخصوصا الکل است.

محصولی یافت نشد.

با وجود محصولات و برند های مختلف در حوزه محصولات آرایشی بهداشتی، انتخاب محصول مناسب ممکن است دشوار باشد. اما با شناخت بهتر نسبت به پوست خود و محصولات می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)