بهترین روش اصلاح صورت آقایان؟!

بهترین روش اصلاح صورت آقایان؟!
یک قرار مهم دارید و می‌خواهید صورت خود را اصلاح کنید، بعد از اصلاح می‌بینید صورتتان زخم، ملتهب یا قرمز شده؛ در این حالت باید بگوییم که شما احتمالا با بهترین روش اصلاح صورت با توجه به نوع پوستتان آشنا نیستید!

یک قرار مهم دارید و می‌خواهید صورت خود را اصلاح کنید، بعد از اصلاح می‌بینید صورتتان زخم، ملتهب یا قرمز شده؛ در این حالت باید بگوییم که شما احتمالا با بهترین روش اصلاح صورت با توجه به نوع پوستتان آشنا نیستید! هنگام اصلاح و بعد از آن نکاتی هست که با رعایت آن‌ها می‌توانید پوستی یکدست و بدون خط داشته باشید. ازآنجایی‌که دانستن نحوه صحیح اصلاح صورت آقایان برای جلوگیری از برآمدگی و سوختگی تیغ ضروری است، ما راهنمای متخصصی بهترین روش اصلاح صورت را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

نحوه اصلاح صورت با تیغ

نحوه اصلاح صورت با تیغ

استفاده از ژیلت برای اصلاح صورت در بین آقایان رایج‌تر است. با این حال، اکثر آقایان از زخم، خشکی و جوش بعد از اصلاح صورت شکایت دارند. واقعیت این است که اگر اصلاح صورت طبق مراحل درست و با استانداردهایی که تولیدکنندگان ژیلت در نظر گرفته‌اند، دنبال شود، دیگر خبری از جوش و زخم‌های بعد از اصلاح نخواهد بود. البته که کیفیت تیغی که برای اصلاح صورت‌تان استفاده می‌کنید، نقش کلیدی در عدم بروز این مشکلات پوستی دارد.

اصلاح آقایان با تیغ اصلاح یک سری نکات طلایی دارد که با رعایت آن‌ها سلامت پوست خود را بعد از شیو، 100% تضمین می‌کنید.

  1. پوست و موهای خود را خیس کنید تا نرم شوند

قبل از اصلاح صورت، حتماً پوست صورت و گردن خود را بشویید. شستن پوست صورت با آب ولرم یا لایه ‌برداری آن با اسکراب ملایم باعث می‌شود تا پوست شما تمیز شده و در نتیجه موهای صورت قبل از اصلاح صورت نرم شوند و در نتیجه به اصلاح راحت‌تر صورت کمک می‌کند.

 

  1. از فوم اصلاح استفاده کنید

فوم اصلاح به جلوگیری از تحریک پوست شما کمک می‌کند و اصلاح یکدست‌تری به شما می‌دهد.

یک‌لایه نازک از فوم اصلاح را روی صورت خود بمالید و آن را با حرکات ملایم روبه‌بالا بمالید تا به بلندشدن موهایتان کمک کند و از صورتتان دور شوند؛ این کار اصلاح صورتتان را آسان‌تر می‌کند.

اصلاح ریش با تیغ

 

  1. استفاده از برس مخصوص اصلاح صورت

بهتر است برای اصلاح خمیر یا کف ریش از دست استفاده نشود. به جای آن، از فرچه‌ها یا برس‌های مخصوص استفاده کنید. این روش باعث می‌شود تمامی موهای صورت به طور کامل در کف اصلاح پوشانده شده و نرم‌تر می‌شوند. همچنین، اصلاح کردن با این روش راحت‌تر خواهد بود.

 

  1. بگذارید فوم دو تا سه دقیقه روی صورتتان بماند

به‌خصوص اگر موهای صورت ضخیمی دارید، کرم موبربه شیو صورت کمک می‌کند تا به موها نفوذ کرده و آنها را نرم کند.

روش اصلاح صورت با تیغ

  1. در جهتی که موهایتان رشد می‌کند اصلاح کنید

موهای صورت شما به‌طورکلی در جهت پایین رشد می‌کنند، اما در برخی مکان‌ها، مانند چانه یا گردن، ممکن است به سمت بالا رشد کنند. می‌توانید مطابق با تصویر زیر برای اصلاح صورت پیش بروید.

روش تيغ زدن صورت برای آقایان

 

  1. بعد از هر بار تیغ‌زدن، تیغ را بشویید

یکی از نکات مهم بهترین روش اصلاح صورت این است که بعد از اصلاح کردن هر ناحیه بهتر است تیغ خود را بشویید؛ زیرا در غیر این صورت تیغ شما کند شده و باعث زخم شدن صورت شما می‌شود.

بهترین روش اصلاح صورت

  1. پس از اصلاح، صورت خود را با آب سرد بشویید تا التهاب کاهش یابد

شستن صورت با آب سرد از مهم ترین نکات اصلاح صورت است زیرا باعث می‌شود تا میزان التهاب پوست کم‌تر شود و پوست شما در طی روز دچار قرمزی یا التهاب نشود.

 

  1. از افتر شیو استفاده کنید

سپس از یک مرطوب کننده یا افتر شیو با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. مرطوب‌کننده به بسته‌شدن منافذ شما و حبس آب در پوست شما کمک می‌کند، درحالی‌که ضد آفتاب به محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید کمک می‌کند. پس از اتمام تمیزکردن صورت خود با آب سرد، از افترشیو برای تسکین پوست خود استفاده کنید. لوسیون یا ژل افترشیو از پوست شما در برابر عفونت باکتریایی، تحریک پوست، خارش و قرمزی محافظت می‌کند.

 

 

  1. تیغ خود را در مکانی خشک نگهداری کنید

تیغ خود را زیر دوش یا روی سینک مرطوب رها نکنید؛ زیرا این کار باعث ایجاد باکتری روی تیغ اصلاح شما می‌شود.

 

فواید و ضررهای استفاده از تیغ اصلاح صورت

از لحاظ قیمتی مقرون‌به‌صرفه است و با توجه به میزان استفاده خود، سری آن را می‌توانید هر چند وقت یکبار تعویض کنید.

برای اصلاح به فشار دست‌ کم‌تری نیاز دارد به همین دلیل کم‌تر باعث ایجاد جوش روی صورت شما می‌شود.

به‌خاطر انعطاف‌پذیر نبودن، برای اصلاح بعضی از نقاط را به‌خوبی اصلاح نمی‌کند و همچنین امکان بریدن صورت با تیغ اصلاح بیشتر از ماشین ریش تراش است.

 

نحوه اصلاح صورت با ماشین

بهترین روش اصلاح صورت، استفاده از ماشین ریش ‌تراش به‌جای تیغ اصلاح است. در ادامه روش اصلاح صورت با ماشین را برایتان توضیح می‌دهیم.

نحوه اصلاح صورت با ماشین

  1. صورت خود را تمیز کنید و روغن اصلاح را به پوست خود بمالید. از یک پاک کننده صورت و آب گرم استفاده کنید تا به آرامی صورت خود را تمیز کنید همچنین برای بلند کردن موها و آماده کردن پوست برای اصلاح، مقدار کمی روغن اصلاح بمالید.

 

  1. پوست خود را با 1 دست بکشید و ماشین را روی پوست خود بکشید.کشیدن پوست به ماشین اصلاح کمک می‌کند تا صورت شما را یکنواخت‌تر شیو کند. اصلاح صورت را از گونه‌های خود شروع کنید، به‌آرامی پوست خود را با یک‌دست بکشید و ماشین ریش تراش را روی پوست خود بکشید تا موهای صورتتان را بتراشد.
  1. پس از اصلاح، صورت خود را با آب سرد بشویید تا التهاب کاهش یابد.
  2. افتر شیو را فراموش نکنید.

اصول تراشیدن موی صورت با استفاده از ماشین ریش تراش

اگر روی صورتتان جوش دارید این‌طوری اصلاح کنید!

بهترین روش اصلاح صورت جوش دار به ترتیب زیر است:

  • باید از تماس مستقیم هر نقطه‌ای که دچار جوش شده است با ریش تراش خودداری کنید؛ زیرا این کار می‌تواند نواحی دردناک را ملتهب کند.
  • استفاده از ریش تراش برقی برای پوست های مستعد آکنه نیز می‌تواند بهتر از ریش تراش های دستی چند تیغه سنتی باشد.
  • بعد از اصلاح صورت حتماً از یک مرطوب کننده یا افتر شیو استفاده کنید.

بهترین روش اصلاح صورت جوش دار

بهترین زمان اصلاح صورت

بهترین زمان برای اصلاح صورت پس از دوش آب گرم است. دوش‌گرفتن موهای شما را نرم می‌کند که این باعث راحت‌تر شدن اصلاح صورت شما می‌شود. اگر صبح حتماً نیاز به اصلاح داشتید، حتماً حداقل ۲۰ دقیقه بعد از بیداری این کار را انجام دهید؛ زیرا بهتر است پف صورت شما خوابیده باشد.

 

جلوگیری از جوش بعد اصلاح

اغلب به‌خاطر اصلاح غیراصولی، مانند از ته تراشیدن ریش‌ها یا در جهت رویش مو اصلاح‌کردن باعث ایجاد موهای زیرپوستی می‌شود و این موهای زیر پوستی هستند که باعث ایجاد جوش می‌شوند. برای جلوگیری از ایجاد جوش بعد اصلاح، حتماً این نکات را رعایت کنید:

  • موهای صورت خود را قبل اصلاح مرطوب کنید.
  • در جهت رویش مو شیو کنید.
  • از فوم اصلاح و افتر شیو استفاده کنید.

 

چگونه جلوی احساس سوزش و التهاب بعد از اصلاح را بگیریم؟

  • قبل از اصلاح صورت حتماً صورت خود را مرطوب کنید و در صورت امکان لایه‌برداری ملایمی انجام بدهید.
  • از تیغ اصلاح یا ماشین ریش تراش مناسب استفاده کنید.
  • استفاده از فوم اصلاح را فراموش نکنید.
  • استفاده از ضد آفتاب را هنگام بیرون رفتن پس از اصلاح صورت فراموش نکنید.
  • ازآنجایی‌که پوست پس از اصلاح خشک می‌شود، پس از اصلاح صورت خود از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • از افتر شیو مناسب استفاده کنید؛ زیرا افتر شیو حاوی الکل ممکن است باعث ایجاد سوزش در پوست شما بشود.
  • از مواد حاوی سالیسیلیک اسید و گلیکولیک برای رفع جوش استفاده کنید.

 

چرا بعد اصلاح از مرطوب کننده استفاده کنیم؟

پوست آقایان به‌خاطر لایه‌برداری قبل اصلاح و خود فرایند اصلاح، رطوبت طبیعی خود را از دست می‌دهد. با یک کرم مرطوب‌کننده سبک می‌توانید این رطوبت را به پوست خود بازگردانید و همچنین پوست خود را تسکین دهید.

 

اصلاح صورت با تیغ بهتر است یا ماشین ریش تراش؟

تا حدی این یک انتخاب شخصی است. باید ببینید کارکردن با کدام یک برای شما راحت‌تر است و کدام یک‌پوست شما را کم‌تر دچار التهاب می‌کند. اما نکته‌ای که نباید فراموش کنید استفاده انجام روش اصولی اصلاح است.

 

پایان…

در این مقاله به بررسی بهترین روش‌های اصلاح صورت آقایان پرداختیم و متوجه شدید که هر فرد باتوجه‌به نیازهای خود می‌تواند ترجیح بدهد از تیغ اصلاح یا ماشین ریش تراش استفاده بکند. اما در کل، مراقبت از پوست صورت و استفاده از محصولات مناسب می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در ظاهر و آرایش صورت آقایان داشته باشد.

با انجام‌دادن این نکات می‌توانید یک اصلاح حرفه‌ای داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)